"Ha egy jó testre vágysz"
 

Hatékony testedzés fiataloknak

 

Mire érdemes figyelni, ha elkezded a súlyzós edzést

A mozgás minden korban fontos, különösen akkor , amikor még fejlődésben van a szervezet, ilyenkor a legfogékonyabb az izomépítésre, mert  ekkor a legideálisabb hozzá a hormonális háttér.

A súlyzós edzést is érdemes már fiatal korban elkezdeni

hiszen ilyenkor még a csontrendszer könnyedén alakítható, ezért atletikus, sportos testalkatra tehetünk szert, akkor is, ha esetleg nem olyan genetikával születtünk.

24 éves korban a csontrendszer fejlődése lezárul, izmok vázszerkezetén akkor már nem tudunk változtatni, de az izom mérete utána is növelhető.


A testedzéssel foglalkozó diákok nyugodtabbak, kiegyensúlyozottabbak és kitartóbbak lesznek

Sok diák választja a szünidőben kikapcsolódásként és az idő hasznos eltöltésére az edzőtermeket.

Ezeknek a fiúknak és lányoknak az a céljuk, hogy izmosabb, esztétikusabb testalkatot érjenek el, mivel  ez magabiztosságot és jó közérzetet kölcsönöz.

Több tanulmány bizonyította, hogy a testedzéssel foglalkozó diákok nyugodtabbak, kiegyensúlyozottabbak és kitartóbbak lesznek az élet többi területén is, mert a sport fegyelemre is tanít.


Egy fiatal szervezet edzésekor több mindenre oda kell figyelni

Tartsuk mindig szem előtt, hogy a súlyzós edzéshez, megfelelő odafigyelés és szakmai hozzáértés szükséges.

Fontos, az edzés hatékonyságához, hogy a megfelelő gyakorlatot, a megfelelő rendszerben végezzük. A biztonságos edzéshez nagy hangsúlyt kell fektetni a bemelegítésre, a végén pedig a nyújtásra.

18 éves kor alatt a gerinc hosszirányba nem terhelhető, ezért az álló nyomásokat, nagysúlyos guggolásokat, felhúzásokat ilyenkor még ne végezzük.



Ahhoz, hogy a tréning eredményesebb legyen

a táplálkozásra is érdemes figyelni, ezért olyan edzőtermet válassz, ahol ebben is tudnak neked értékes információt adni.

A leggyakrabban elkövetett hibák az elégtelen tápanyagbevitel és a nem megfelelő gyakorlatok végzése. Akik erre odafigyelnek, gyorsan érhetnek el komoly eredményeket.


Amennyiben a fogyás a cél

Ebben a korban ezt is könnyedén megtehetjük, mert ha a fejlődő szervezetnek biztosítjuk a nélkülözhetetlen tápanyagokat és a mozgást, akkor gyorsabban meg tud szabadulni a feleslegtől.     

Jó edzést kívánok!

 

Takács György
testépítőedző
Iron Bull Fitness, Fertőd
Tel: 70/331-9893

 
2009, Bomba forma, | 9431 Fertőd, Liszt Ferenc u. 14. | Telefon: 06-70/331-9894 | info@bombaforma.hu